marți, 30 iunie 2015

victor țvetov - în lipsa unor lucruri importante

tu nu mă știi dar stau mai mereu prin microbuze
 
tu nu mă știi dar stau mai mereu prin microbuze
eu în spate lipit de geam tu în față lipită de 2 bărbați beți
și orice gând pozitv este delete din start
sacoșele pline ale femeii îmi lăsa urme vineții de conserve pe picioare
într-o zi voi veni la tine în Nimoreni
acolo în vale la iaz
vom întinde o pătură
vom împărți cartofi copți
și singurul pește prins îl vom lăsa să moară la soare
 
 
într-o zi o să mă ridic din acest loc
 
într-o zi o să mă ridic din acest loc
și uimirea ta va fi mare
o să mă ridic și o să mă duc să dau apă și mâncare la găini
o să dau mâncare ca și cum o fac de ani de zile
să se uimească cineva de mine și să îmi alunge toate temerile
dar până una alta lucrurile rele să se dezvolte în maximă siguranță
 
și de partea cealaltă
 
nesiguranța exact ca atunci când la mijlocul lui ianuarie
cu tot scârțul și ciuda că deja nu mai ai încotro
dai pantalonii în jos într-un veceu de țară
și îți zici
cireșul pe jumătate tăiat de deasupra veceului
e de o mie de ori mai viu decât mine
 
 
inima asta își mai face de cap
 
inima asta își mai face de cap
și dacă stau liniștit o aud
ca un ciocan ce bate din interior
am senzația că ceva trebuie să se întîmple la 100 m de mine
un incendiu un viol o moarte lentă și dureroasă
 
la tv zic că invalizii vor trăi mai bine
li se promit compensații mai mari grijă și respect
și vom trăi bine și fericiți în mare familie UE
 
țin minte pe la opt ani am găsit în pod
gloanțele aduse de tata de la război
arătau bine și străluceau
am făcut cu fratele un foc mare și cu cei din mahala ne-am așezat
în jurul focului și fiecare aruncam în el gloanțele ca pe castane
stăteam toți în jur și priveam hipnotizați flăcările
nu mai țin minte ce așteptam
erau niște gloanțe de kalașnikov
ce poți să mai aștepți de la ele?
 
 
victor țvetov - în lipsa unor lucruri importante, Casa de Editură Max Blecher, 2015

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu