luni, 1 septembrie 2014

btln



binecuvîntată
supărarea puţin jucată
a frăţiorului cu păr mare şi maieu
cînd se înghesuie
alături de mamă şi soră
pe două scaune de dubă
şi el nimereşte lîngă geam
cumva în picioare
cu faţa la interval
şi văzîndu-se aşa
închide cîteva secunde ochii
strînge din buze
şi zice
de fapt mai mult şopteşte
eu n-am cum să stau aşa
mascîndu-şi discret năduful.

şi la mine
doar un surîs se poate vedea
că stau aşezat mai în spate şi îl văd
şi doar un surîs
că am ochelari negri
şi bucuria cea mare din ochi
ea nu mi se vede
de parcă dacă ar vedea-o cineva
s-ar risipi
şi rău mi s-ar face şi mie
dar şi aceluia care m-a surprins.

copil frumos şi cuminte,
ce te-ai mai bucura tu
dacă în goana bărcii pe canal
distrasă ţi-ar fi doar ţie privirea
spre bîtlanul sătul
care, după stingerea treptată
a zgomotului de maşinărie,
cu multă linişte în piept
o să aştepte, acolo sus pe cracă
însingurarea adusă de noapte.

3 comentarii: