duminică, 13 septembrie 2015

distant, izolat și splendid

am produs și eu disconfort
perturbări în gașca străină
frumos aliniată în liniștea nopții de vară
pe gardul de ciment din fața școlii germane.
 
mai mult întărîtat, cred acum,
de armonia tihnei, venită pe gratis, a grupului
decît de simpla nevoie a copilului de a face rău,
am întins mîna să dau noroc cu băiatul adi
și a întins-o și el, și atunci eu am tras tare,
și noroc că s-a ținut și cu cealaltă mînă
de bara pe care stătea, că altfel ar fi căzut,
deși nu cred că rău, ci în picioare
pt că era bun sportiv, dar oricum
ai lui s-au sesizat, țin minte distinct
expresia încruntată a altui băiat
mai slab, dar sprinten, care, în lumina galbenă a stîlpilor
părea să nu aibă sprîncene, plus că și-a repezit puțin
și trupul înainte și a vociferat amenințător
ceva în genul “băi...”, în fine, drege-ți tu
sufletul de cîte ori vrei
cu balsamul contrafăcut
al reparațiilor retroactive,
că nu merge așa
dar cum merge.
 
rămîne ciudat
cum nevoia sociopatului
de a fi acceptat
trece lin
spre furia psihopatului
atunci cînd e mustrat,
catalizatorul – mereu o formă
a iubirii.
 
să apuci de maxilar o cucoană grăsulie,
asta poate fi o formă
a rușinii –
furnicar roșu în torace
stîrnit de torța peristentă a memoriei:
cu vîrfurile a trei degete
să-i prinzi slab apăsat jumate de bărbie
și, partea cea mai urîtă,
să-i rotești lent de tot capul
ca s-o poți săruta familiar, cu plescăitură
pe amîndoi obrajii.
 
și în curte sunt țărani
și afară sunt țigani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu